Så arbetar NetOnNet med självledarskap i kundservice
Ett högre självledarskap och nöjdare kunder – det är något som NetOnNet har upplevt sedan de implementerade Indicate me i verksamheten.
Jennifer Ala-Katara arbetar som Kundserviceschef på NetOnNet där ett av hennes ansvar är att kvalitetssäkra kundservicen. NetOnNet ser stora fördelar med att låta medarbetarna kunna följa sina egna resultat kontinuerligt. En av de viktigaste anledningarna till detta är att de har sett att medarbetarna då får en helt annan möjlighet att påverka sin service.
Sedan NetOnNet började använda sig av Indicate me har de sett stora förändringar i medarbetarnas självledarskap. Medarbetarna har nu en helt annan möjlighet till att följa sin prestation och få feedback direkt från kunderna, vilket gör att de får en annan förståelse för vilken typ av bemötande kunderna eftersträvar.
– Genom det här verktyget så ser vi exakt var vi behöver sätta in åtgärder, vilka svagheter vi har, men självklart också vilka styrkor vi har. Det är ju det viktigast att trycka på styrkorna som finns, att här gör vi ett riktigt bra jobb och sen att medarbetaren själv ser det hela tiden, utan att en ledare ska behöva komma och ge feedbacken, berättar Jennifer Ala-Katara.
Styrkan i insikter
Jennifer berättar vidare att de genom Indicate me fått bättre insikter inom en rad olika områden. Bland annat så lyfter hon att de nu har mycket lättare att jämföra de olika kanalerna emot varandra. Detta bidrar bland annat till insikter kring var de har bäst kvalité och kundnöjdhet, men även vad de bör fokusera på framåt och sätta in åtgärder för att det skall bli bättre. Att det nu även har möjlighet att följa detta genom siffror anser Jennifer vara fantastiskt.
Vill du veta mer om hur NetOnNet arbetar, se gärna filmen nedan.