Skånetrafiken, som har Sveriges bästa kundtjänst, väljer Indicate me för att ta sin service till nästa nivå

Skånetrafiken, kända för sin utmärkta kundtjänst, har valt att ingå avtal med Indicate me. Avtalet innebär att Skånetrafiken kommer att öka sina insikter i kundservice och få en helhets uppföljning med bara ett par klick.

Branschorganisationen Kontakta har under föregående år utsett Skånetrafiken till att leverera Sveriges bästa kundservice. Att Skånetrafiken vet vad dom gör är tydligt. Till att börja med arbetar de med en servicehandbok i sin kundservice, som alla medarbetare förhåller sig till. Därtill fokuserar de på kvalitativa utbildningar och rätt slags coachning.

Medarbetarna i kundservice kan knappast ändra faktumet att ett tåg är försenat eller en buss inställd, men oavsett startläge är de oerhört skickliga på att nå slutdestinationen i ett samtal – Det vill säga att vända en missnöjd kund till att vara positiv när den lägger på.


En ny resa till nästa nivå

Titeln om Sveriges bästa kundservice är oneklingen svår att toppa, men Skånetrafiken har en ödmjuk inställning och menar att de kan bli ännu bättre. Med Indicate me som färdmedel i kundservice, hoppas man nu på att nå nästa resmål.

— Vi har en vision om att vi ska ha en ”kundservice i världsklass” och känner absolut att vi kan bli ännu bättre. Anledningen till att vi valt Indicate me är att vi känner att verktyget har alla de delar som vi tänkt oss och som verkligen skapar ett värde i form av mycket lättare och smartare uppföljning, berättar Susanne Jönsson, Områdeschef kundservice hos Skånetrafiken och fortsätter;

— Vi ser ett stort värde i att våra respektive medarbetare kommer att kunna följa sina egna resultat. Det känns klockrent! Vi ser också fördelar för våra interna coachers arbete.

På frågan vilka förhoppningar Skånetrafiken har svarar Susanne:

— Ganska många förhoppningar har vi, men mycket handlar om att få till ett helt annat engagemang och självledarskap hos våra medarbetare, så att vi kan leverera ännu bättre kundnöjdhet.

Således, med Indicate me som verktyg i sin kundservice, hoppas Skånetrafiken kunna ta sin redan utmärkta service till en ny nivå. Det blir spännande att se vad Skånetrafiken kommer att åstadkomma härnäst och Indicate me ser framemot att få vara med på resan!

Nyfiken på Indicate me?