Text- och talanalys

talanalys-kundservice

Förstå dina kunder bättre

- utan att fråga

TEXT- OCH TALANALYS

Maximera värdet av era kundkontakter med text- och talanalys

Indicate me’s kvalitativa lösning för text- och talanalys hjälper dig att maximera värdet av dina kundkontakter. Med vår teknik kan du får värdefulla och omfattande insikter från tusentals, till och med miljontals, kundinteraktioner!

Vår teknik för talanalys hjälper dig att omvandla tal till text, och analysera innehållet. Fatta snabba och välgrundade beslut samt få verktygen du behöver för att ta kontroll över dina förbättringsmöjligheter.

✓ Hitta värdefulla insikter genom fria sökkriterier

✓ Förstå och gruppera vad kunderna tar kontakt om automatiskt

✓ Förstå kundens nöjdhet automatiskt via Sentimentanalys

✓ Koppla sentiment till andra nyckeltal såsom kundnöjdhet

GDPR Compliant med hög IT-säkerhet

Säker lagring i Sverige kombinerat med smart streaming.

Slagkraftiga korsanalyser

Vi har marknadens bredaste produkt inom kundservice och samlar alla nyckeltal på ett ställe. Det hjälper dig att utföra korsanalyser.

Djupare förståelse av kundkontakter

Förstå varför era kunder tar kontakt och koppla sentiment till olika faktorer.

Transkriberingar av hög kvalitet

Kvaliteten på texterna håller en hög standard och nummer skrivs ut på korrekt sätt. I sin tur möjliggörs träffsäkra analyser.

FUNKTIONER

Text- och talanalys

Träffsäker sökfunktionalitet

När samtal omvandlas till text och textbaserade interaktioner blir tillgängliga, blir alla era kundinteraktioner sökbara. Med vår träffsäkra sökfunktionalitet kan du enkelt hitta värdefulla interaktioner och komma till insikt.

Exempel på insikter:

  • Varför säger kunderna upp sin tjänst?
  • I vilka kundinteraktioner säger dina medarbetare inte specifika ord eller fraser så som ”Välkommen”?
  • Hur uttrycker ni er gällande olika erbjudanden?

Dessa insikter kan exempelvis användas för att optimera processer, förbättra kundupplevelsen och hjälpa er att ta beslut kring kampanjer och erbjudanden.

Summeringar

Vår avancerade AI-teknologi är ditt ultimata verktyg för att effektivisera din kundserviceanalys. Med automatiska sammanfattningar förenklar vi processen att förstå dina kundinteraktioner. Istället för att granska varje samtal i detalj, ger vårt system dig snabbt en översikt över deras innehåll. På så sätt kan du identifiera mönster och trender utan att behöva spendera timmar på att lyssna igenom eller läsa igenom en hel interaktion. Detta gör det möjligt för dig att snabbt få insikt i vad samtal med olika betyg faktiskt handlar om.

Språköversättningar

Indicate me kan idag översätta transkriberingar på 13 olika språk, men med stor möjlighet till utökning.

Effekter med text- och talanalys

✓ Hitta processer att förenkla för kund och internt

✓ Minska ärendehanteringstid

✓ Minska ärendevolym

✓ Spara tid för ledare och Quality Assurance

✓ Mindre tid för manuell kategorisering

VARFÖR

Fördelar med verktyget

Hur nöjda är dina kunder?
Automatisk sentimentanalys som ger dig insikter kring kundens nöjdhet.

Djupare förståelse
Korsanalysera sentiment med andra nyckeltal såsom faktisk kundnöjdhet (NKI) eller upplevs svarstid

Skapa otroliga kundupplevelser
Låt AI hitta era bästa uttryck och välja ut samtal för coachning

Talanalys

Vad vill dina kunder?
Förstå och gruppera vad kunderna tar kontakt om via automatik

Hitta rätt i guldgruvan av insikter
Sök fritt på ord och fraser som ett samtal ska eller inte ska innehålla

Spara resurser, tid och pengar
Hitta processer att förenkla för kund och internt

KONTAKT

Vill du veta mer om text- och talanalys?

Hör av dig till oss via mejl Hello@indicateme.se eller genom att använda formuläret nedan.

Kontakta oss